První kšefty

Dělám všem radost.

Napsal Tomáš Tichý v pondělí, 3. července 2023

Nejnovější článek od autora:


Sraz Karos

Nejsem sám kdo má autobus

Začalo to zcela nevině. Při návštěvě dne otevřených dveří v garáži Klíčov v severní části Prahy. Důkladně jsem si prohlížel zde vystavená vozidla a techniku, snažil se nezmoknout a najít vůz mého kamaráda. Ten je toho času dlouho marod, takže momentálně s autobusem nejezdí. Musel jsem vystát frontu, abych se svezl elektrobusem na odstavnou plochu a mohl kamarádovi auťák vyfotit. Na konci, když jsem odcházel, jsem se potkal s průvodcem zážitkové turistiky pražského metra.

Zeptal se, zda-li bych nechtěl přijet začátkem května s autobusem na depo Zličín. A já samozřejmě souhlasil.

Den před tou akcí odcházel kolega z práce do důchodu a já mu kdysi slíbil, že až odejde, svezu ho domů autobusem. Ten jsem den předtím zanechal v Letňanech, kam jsme se v pátek po práci vydali. Nastartoval jsem autobus a navigaci a vyrazili jsme na cestu. Cesta Proseckou ulicí uběhla rychle. Při jízdě směr Povltavská jsem se začínal trochu strachovat, abych projel pod estakádou, ale výškově tam bylo spoustu místa. Pak jsme se postupně dokodrcali do tunelového komplexu Blanka.

Cesta tunelem ubíhala, následoval Strahovský tunel a tunel Mrázovka. Ze kterého jsme odbočili směr Radlice. Kolem stanic metra Radlická a Jinonice, Waltrovky a dalších míst západní části Prahy jsem kolegu úspěšně dovezl do cíle jeho cesty. Zde jsme se rozloučili a já něco málo vydělal. Vydal jsem se na cestu směr Zličín.

Přemýšlel jsem, jak to zítra udělat. Měl jsem dvě možnosti, buď odstavit autobus na místě obvyklém, či jej zanechat na autobusovém terminálu Zličín. Nakonec jsem se trochu s obavou rozhodl pro druhou možnost a autobus zanechal na Zličíně. Bylo už skoro k večeru a odpolední špička byla na svém konci, druhý den byl víkend, takže snad autobus moc přes noc nepřekážel. Ráno jsem si ho v pořádku vyzvedl a popojel kousek do areálu depa Zličín. Čekal jsem menší problémy ve vrátnici, ale naopak to bylo úplně v pohodě. Jaky by mě očekávali.

Zaparkoval autobus u hasičské zbrojnice místních podnikových hasičů, samozřejmě tak, abych nijak nepřekážel a začal hledat průvodce po zážitkové turistice. Jednoho jsem trochu vyděsil, že tak brzo autobus nečekal, jeho kolega mu o mém plánovaném příjezdu zapomněl říct. Ale všechno proběhlo v pohodě.

Co se týče této zážitkové turistiky. Ta se obvykle pořádá každou třetí sobotu v měsíci, ale dnes byla sobota první. Šlo o speciální zážitek v propojení metra a tramvají. Dojelo se historickou soupravou Ečs na Florenc, následoval obrat soupravy přes obratovou kolej (je součástí spojky linek B a C) a jízda do stanice Smíchovské nádraží. Kde si návštěvníci přestoupili na historickou tramvaj K2. Tu získal pražský dopravní podnik od bratislavského za symbolickou cenu 1000 €. Další podnik, ten v Brně ji zase zrenovoval.

Já se vydal zpátky do depa, abych se připravil na odpolední část. Při té jsem nakonec neodolal a nechal se svézt tramvají K2 do vozovny Střešovice. Odtamtud pak autobusem linky 180 zpátky na Zličín, v depu vyzvednout svůj autobus a vyrazit domů. Někdy bych si to rád zopakoval. Škoda, že jsem pospíchal a zapomněl vypnout baterie. Autobus vycucal baterie poměrně rychle a dobít je trvalo skoro měsíc, musím si na to dávat větší pozor, aby se to neopakovalo.

Příště když nemůžeme jezdit, tak budeme opět vzorně studovat autoškolu.

Zličín Můj vůz v areálu depa Zličín.

K2 Nově opravená tramvaj Tatra K2 na Smíchovském nádraží