Autobusy Karosa B951 se začaly vyrábět v Karose Vysoké Mýto od roku 2001. Od roku 2003 se objevuje inovovaná verze v podobě B951E. Výroba zkončila v roce 2007. Nástupce řady B931(E) se vyrobilo okolo 169 kusů. Největším provozovatelem se stal pražský Dopravní podnik, kam bylo celkem dodáno 131 kusů.
Moje vozidlo pochází z poslední dodávky do Prahy a bylo vyrobeno v roce 2006. Za svůj život u DPP vystřídalo dvě garáže (Vršovice a Hostivař) a najezdil celkově 698 000 km. Poslední vypravení proběhlo dne 4. prosince 2020 na sedmém pořadí linky 175.
Po odstavení, které trvalo zhruba 15 měsíců, začal opět brázdit ulice nejenom Prahy. Už se podíval na Kladno, Příbram, Mělník, Liberec a Ralsko.
Zde je pár technických údajů o vozidle:
Rozměry | Hodnoty |
---|---|
Délka: | 11,320 m |
Šířka: | 2,500 m |
Výška: | 3,165 m |
Parametry | Hodnoty |
---|---|
Motor: | Iveco Cursor F2B |
Počet válců: | 6 |
Objem: | 7 790 cm3 |
Výkon: | 180 kW (240 koní) |
Převodovka: | Voith D854.3, automatická 4° |
Hmotnost: | 10 200 kg |
Maximální rychlost: | 70 km / h |
Spotřeba: | 35 l / 100 km |
Míst k | Počet |
---|---|
sezení: | 31 |
stání: | 68 |
Počet ujetých kilometrů: | 700 586 km |
---|---|
stav ke dni: | 1. 1. 2024 |
Nákres autobusu.