Převoz autobusu III.

Zkušenosti s odtahem III

Napsal Tomáš Tichý v úterý, 5. dubna 2022

Nejnovější článek od autora:


Sraz Karos

Nejsem sám kdo má autobus

Zkušenosti s převozem autobusu už mám dvoje, tak co by se mohlo pokazit tentokrát. Ale nikdy neříkej hop, dokud neskočíš, se říká. Pak se taky říká že dvakrát do stejné řeky nevkročíš. Ale znáte pověry. Vše bylo domluveno, jen se kvůli mé nemoci to nakonec muselo odložit na začátek dubna a mě to stálo další láhev medového Jacka Danielse. Brdy jsem minule už opravil, autobus startuje vlastní silou tak snad to všechno klapne. Byl jsem domluvený s odtahovkářem, že přijedu na hlavní, kde je více místa tak ať neblokujeme úzkou uličku. Sice jsem moc nadšený nebyl s myšlenky, že pojedu bez řidičáku a s propadlou technickou po silnici, ale nakonec mi nic jiného nezbylo.

Pak došlo k malé změně místa nakládky takže sice jsem nemusel na hlavní, ale zato to bylo o trochu dál. Už od opravy brzd jsem měl malé podezření na přeseklou brzdovou hadici pod autobusem. Po zapnutí parkovací brzdy se totiž s velkým syčením vypustil veškerý vzduch z brzdových válců. Pod autobusem jsem našel hadici ze které ten vzduch utíkal. Nicméně se mi opatrně podařilo dojet na požadované místo a úspěšně vlastní silou najet na podvalník.

Při kurtování kol zjistil odtahovák, že autobus není řádně zabrzděn. To jsem zjistil, že celou cestu jsem jel se zataženou brzdou a autobusu to vůbec nevadilo. Po zastavení na podvalníku jsem místo abych autobus zabrzdil, tak ho naopak úplně odbrzdil. Takže oprava brzd se mi moc nepovedla. Pak už nás čekal jen převoz na nové místo, kdy při skládání vozidla došla opět nafta a motor se opět zavzdušnil. Naštěstí v daném areálu byla čerpací stanice pohonných hmot. Tak jsem se dvakrát prošel s 20 litrovým kanystrem, který jsem do autobusu zvrhnul. Nakonec přes už známý postup motor natočil a dojel k pumpě. Zde jsem za 6000Kč natankoval půlku nádrže a následně se vydal na svoje parkovací místo. Které bylo z kopce a já zjistil, že parkovací brzda vůbec nefunguje.

Nakonec když jsem měl možnost svést se jako cestující, podobnou Karosou v rámci retroprovozu na lince 213, jsem zjistil svoji chybu a jen prohodil hadičky mezi sebou a od té doby brzdí jak má. Uvedená hadička pod autobusem totiž slouží jako odfuk, kam se vypustí vzduch po uvolnění brzdy a opravdu nikam nevede, ale končí jen tak pod autobusem.

Pro příště už jsem chytřejší a navíc jsem objevil na Mělníku pěkný krámek se svářecí technikou, který byl jediný který měl vysokotlaké hadičky a sponky. Hned jsem si tam nakoupil věci do zásoby. Po opravě ještě následovaly dvě další, jelikož poprvé se mi oprava zdařila natolik, že hned hadička vypadla a při druhé jsem ji zase natolik překroutil, že nešel vypustit vzduch. Až třetí oprava byla řádná a hadičky drží doteď.

Takhle se převáží autobus. Takhle se převáží nepojízdný autobus.